Wydawnictwo Mokuso - książki o Aikido i sztukach walki

Regulamin sklepu Wydawnictwa MOKUSO

§ 1. Postanowienia ogólne

1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.mokuso.com.pl prowadzona jest przez Katarzynę Nyczek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „KATARZYNA NYCZEK GREEN HILL”, ul. prof. Michała Bobrzyńskiego 43/50, 30-348 Kraków, NIP: 8651440603, REGON: 351407860.

2. Niniejszy Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów w związku z korzystaniem ze Sklepu internetowego , w tym określa zasady składania przez Klientów Zamówień drogą elektroniczną i zawierania umów sprzedaży Produktów w ramach Sklepu.

3. Sprzedawca i Klient wzajemnie zobowiązani są do przestrzegania postanowień Regulaminu. Akceptując treść Regulaminu Klient składa oświadczenie, iż zapoznał się̨ z jego treścią, zrozumiał postanowienia Regulaminu oraz w pełni je akceptuje.

4. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub inna jednostka nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupów w Sklepie.
2) Konsument – Klient, będący osobą fizyczną, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, w celu niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością zawodową lub gospodarczą.
3) Przedsiębiorca uprzywilejowany – Klient, będący osobą fizyczną, który nabywa Produkt/Produkty w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, ale nabycie to nie ma dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
4) Sklep/Sklep internetowy – sklep internetowy www.mokuso.com.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić Produkt/y.

5) Produkt/y – produkt/y oferowane do sprzedaży w Sklepie.

6) Oferta – Produkty umieszczone na stronie internetowej www.mokuso.com.pl i oznaczone jako „dostępne”.
7) Sprzedawca – Katarzyna Nyczek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „KATARZYNA NYCZEK GREEN HILL”, ul. prof. Michała Bobrzyńskiego 43/50, 30-348 Kraków, NIP: 8651440603 REGON: 351407860.

8) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktów, określające rodzaj i liczbę Produktu.

9) Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

10) Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep dokona skompletowania i przekazania przewoźnikowi lub operatorowi pocztowemu Produkt/y.

11) Termin dostawy – termin, który zawiera w sobie zarówno Czas realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, jak i czas, w którym przewoźnik/operator pocztowy dostarczy Produkt Klientowi.

12) Płatność on-line – płatność wykonywana przez Klienta przy pomocy dostępnych w Sklepie form płatności elektronicznych.

13) Usługa elektroniczna –  usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

14) Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

15) Formularz zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

16) Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.

17) Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualnym loginem (adresem e-mail Klienta) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.

18) Dane – rozumie się przez to dane podane przez Klienta w ramach składania Zamówienia, niezbędne do realizacji Zamówienia, tj. imię i nazwisko, e-mail, nr telefonu, adres zamieszkania oraz adres, na który Produkt ma być wysłany.

19) Newsletter – Usługa elektroniczna, biuletyn informacyjny wysyłany przez Sprzedawcę za pomocą poczty elektronicznej do Klientów, którzy wyrazili stosowne zgody na jego otrzymywanie.

20) Regulamin – rozumie się przez to niniejszy regulamin.

21) Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj.. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).

22) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj.. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).

23) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).

§ 2 Kontakt ze sprzedawcą

1.    Adres pocztowy: ul. Prof. Bobrzyńskiego 43/50, 30-348 Kraków

2.    Adres email: sklep@mokuso.com.pl

3.    Telefon: +48 608 346 456

4.    Koszt połączenia telefonicznego lub transmisji danych wykonywanych przez Klienta wynika z podstawowej taryfy operatora telekomunikacyjnego lub dostawcy usług internetowych, z którego usług korzysta Klient. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączenia międzynarodowego lub międzynarodowej transmisji danych może być wyższy niż koszt połączenia lub transmisji krajowej – w zależności od taryfy przyjętej przez operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę usług internetowych, z usług którego korzysta Klient.

§ 3. Usługi elektroniczne w Sklepie Internetowym

1.    W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:

a)    Konto,

b)    Formularz Zamówienia oraz

c)    Newsletter.

2.    Korzystanie z Formularza Zamówienia nie wymaga posiadania Konta i rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego Koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych działań:

1)    po wypełnieniu Formularza Zamówienia i

2)    kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego).

3.    W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów oraz sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

4.    Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.

5.    Korzystanie z Newsletteru następuje po podaniu adresu poczty elektronicznej, na który ma być przesyłany Newsletter. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego okienka w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Klient zostaje zapisany na Newsletter. Każdy zapis na Newsletter wymaga potwierdzenia, poprzez kliknięcie w link  potwierdzający przesłany na podany adres poczty elektronicznej.

6.  Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@mokuso.com.pl

7. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:

a) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu,

b) dostęp do poczty elektronicznej (aktywne konto e-mail)

c) aktualna przeglądarka internetowa: Mozilla FireFox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge,

e)  przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

8. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowegoj w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

9. Klient jest uprawniony do wszczęcia postępowania reklamacyjnego dotyczącego Usług elektronicznych. Postępowanie reklamacyjne wszczynane jest na podstawie wniosku Klienta złożonego w jeden z następujących sposobów:
a) pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy z dopiskiem na kopercie „REKLAMACJA”,
b) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@mokuso.com.pl
10. We wniosku o wszczęcie postępowania reklamacyjnego Klient zobowiązany jest wskazać:
a) rodzaj Usługi elektronicznej, numer Zamówienia, której dotyczy wniosek,
b) rodzaj i czas wystąpienia nieprawidłowości w działaniu Usługi elektronicznej,
c) następujące dane kontaktowe – adres poczty elektronicznej i/lub numer Klienta.
11. Sprzedawca zobowiązany jest odpowiedzieć na wniosek Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania. Odpowiedź na wniosek zostanie przekazana w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej wysłanej na adres Klienta podany we wniosku o wszczęcie postępowania reklamacyjnego.

§ 4. Zasady zawierania Umów

1. W celu zawarcia Umowy Klient powinien:
a) dokonać wyboru Produktu/Produktów, a następnie dodać je do Koszyka,
b) wypełnić Formularz zamówienia,
c) złożyć Zamówienie.

2. Sprzedawca może wprowadzić dodatkowe wymagania dotyczące warunków wypełniania Formularza i składania Zamówień. O warunkach tych Klient zostanie powiadomiony w trakcie wypełniania Formularza albo w trakcie składania Zamówienia.

3. Zamówienie uważa się za złożone prawidłowo, jeżeli w treści Formularza zostaną wprowadzone wszelkie dane pozwalające na prawidłową identyfikację Klienta, w tym w szczególności numer telefonu kontaktowego i adres poczty elektronicznej oraz wszelkie dane niezbędne do poprawnej realizacji Umowy przez Sprzedawcę oraz wystawienia dokumentu księgowego potwierdzającego zawarcie Umowy.

4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do:
a) weryfikacji danych zawartych w Formularzu;
b) odmowy przyjęcia Zamówienia;
c) odmowy realizacji Zamówienia;
d) odstąpienia od Umowy w sytuacjach określonych w obowiązujących przepisach prawa lub w niniejszym Regulaminie.

5. O odmowie przyjęcia Zamówienia, odmowie realizacji Zamówienia Sprzedawca powiadamia Klienta przesyłając na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Formularzu wiadomość elektroniczną zawierającą stosowne oświadczenie oraz w miarę możliwości przyczynę złożenia tego oświadczenia.

6. Z chwilą przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę dochodzi do zawarcia Umowy, której przedmiotem są Produkty objęte Formularzem.

7. O zawarciu Umowy Sprzedawca powiadamia Klienta przesyłając na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w Formularzu wiadomość elektroniczną zawierającą potwierdzenie wszystkich istotnych warunków Umowy.

8. Każde prawidłowo złożone przez Klienta i przyjęte przez Sprzedawcę Zamówienie otrzymuje unikalny kod pozwalający na identyfikację Zamówienia oraz Klienta.

9. Realizacja przez Sprzedawcę Umowy następować będzie w terminie wskazanym w Koszyku lub w Formularzu.

10. Do terminów wskazanych w ust. 9 powyżej nie wlicza się dnia, w którym doszło do zawarcia Umowy.

11. Jeżeli Umowa nie może zostać zrealizowana w terminie określonym w ust. 9, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o tym Klienta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej i zaproponuje inny termin realizacji Umowy. Jeżeli Klient nie zaakceptuje nowego terminu realizacji Umowy, wówczas Umowa ulega rozwiązaniu, a żadna ze Stron nie podnosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji Umowy.

12. Z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy terminy realizacji Umowy określone w ust 9 mogą ulec przedłużeniu. Sprzedawca poinformuje Klienta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej o przyczynie przedłużenia terminu realizacji Umowy oraz określi nowy termin jej realizacji.

13. Klient nie będący Konsumentem może odstąpić od Umowy, jeżeli Sprzedawca pozostaje w zwłoce z wykonaniem Umowy co najmniej o 14 dni roboczych. Przed odstąpieniem Klient powinien wezwać Sprzedawcę w formie pisemnej lub elektronicznej do wykonania Umowy wyznaczając Sprzedawcy dodatkowy termin do wykonania Umowy, nie krótszy niż 14 dni roboczych.

14. Szczegółowe warunki realizacji konkretnej Umowy zawarte są w Koszyku lub w Formularzu.

§ 5. Formy płatności

1.  Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży za wszystkie Produkty:

a) zwykły przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy;

b) płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy („Przedpłata na konto – Pro forma”) na podstawie przesłanej drogą elektroniczną faktury proforma z 7-dniowym terminem płatności.

c) płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.pl lub Dotpay.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu oraz na stronie internetowej www.payu.pl lub www.dotpay.pl

2.  Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu PayU.pl lub Dotpay.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
a)  PayU.pl – spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000274399, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, kapitał zakładowy w wysokości 4.000.000 zł w całości opłacony, NIP: 779-23-08-495.
b)  Dotpay.pl – spółka DOTPAY S.A. z siedzibą w Krakowie, przy ul. Wielickiej 72, 30-552 Kraków, NIP 6342661860, REGON 240770255, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000296790, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Kraków-Śródmieście w Krakowie, Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 4.000.000,00 złotych, kapitale wpłaconym 4.000.000,00 złotych. – dalej łącznie zwani „Dostawcami usług płatniczych”.

3. Termin płatności:

a) w przypadku wyboru przez Klienta płatności zwykłego przelewu na rachunek bankowy Sprzedającego Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
a)  w przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem („Przedpłata na konto (Pro forma)”) Klient jest zobowiązany do dokonania płatności na rachunek bankowy i w terminie wskazanym w przesłanej fakturze pro forma. Termin na dokonanie płatności wynosi 3  dni kalendarzowych od dnia wystawienia dokumentu zakupu chyba, że ustalono z Klientem inaczej.
c)  w przypadku płatności elektronicznych lub płatności kartą płatniczą, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

4. W przypadku gdy według wyboru Klienta płatność ceny oraz kosztów za dostarczenie Produktów   następuje za pośrednictwem Dostawcy usług płatniczych wówczas Klient przed dokonaniem płatności zobowiązany jest zaakceptować regulamin stosowany przez danego Dostawcę.

5. Dokonując zakupów w Sklepie, Klient akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Klient ma prawo wycofać swoją akceptację.

§ 6 Cena oraz koszty i sposoby dostawy

1.    Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki.

2.    Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę Zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za Produkt oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy Produktu.

3.    Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

4.    Produkt dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

5.    W Sklepie dostępne są następujące metody dostawy:

a)    za pośrednictwem firmy kurierskiej,

b)    za pośrednictwem Poczty Polskiej,

c)    do paczkomatów InPost.

6.    W przypadku gdy dostawy Produktów realizowane są przy pomocy podmiotów trzecich, Sprzedawca od chwili wydania Produktu takiemu podmiotowi nie ponosi odpowiedzialności za dochowanie przez niego terminu dostawy.

7.    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.

8.    Sklep na życzenie Klienta wystawia fakturę VAT.

9.    Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 5 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą liczy się od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

§ 7. Reklamacje i rozwiązywanie sporów

1. Począwszy od 1 stycznia 2023 r. w wypadku niezgodności Produktu z Umową, podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą uprzywilejowanym, są oparte na zasadach zawartych w rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta.

2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z Umową, tzn. bez wad, chyba że zostaną one bezpośrednio i wyraźnie wskazane Klientowi w opisie Produktu.

3. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:

1)  pisemnie na adres: Wydawnictwo Mokuso, ul. prof. Bobrzyńskiego 43/50, 30-348 Kraków

2) w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@mokuso.com.pl

4.  Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:

a) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności Produktu z Umową (wady),

b) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do stanu zgodności z Umową Sprzedaży (żądanie wymiany lub naprawy Produktu), żądania obniżenia ceny lub oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, o ile brak zgodności Produktu z Umową jest istotny oraz

c) danych kontaktowych składającego reklamację Klienta, w celu ułatwienia rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego.

5. Wymogi podane w ust. 4 mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

7. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany, udostępnić Sprzedawcy Produkt podlegający wymianie. Sprzedawca odbierze od Klienta Produkt na swój koszt.

Klient może również na koszt Sprzedawcy przesłać Produkt niezgodny z Umową Wydawnictwo Mokuso, ul. prof. Bobrzyńskiego 43/50, 30-348 Kraków

8. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php ; www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php  oraz www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

9. Klient będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

1) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1706 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.

2) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1706 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

3) Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod adresem e-mail porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 889 866.

4) Pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 8. Prawo odstąpienia od umowy

1. Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany mogą odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni.

2. Wskazany w ust. 1 termin 14-dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło wydanie Produktu. Datą wydania Produktu jest data jego doręczenia przez operatora pocztowego, kuriera lub data odbioru Produktu z paczkomatu Inpost. Dla zachowania wskazanego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia przed jego terminem.

3. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie o skorzystaniu z tego prawa np. za pomocą poczty elektronicznej.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany może złożyć na formularzu odstąpienia od umowy stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu. Korzystanie z formularza nie jest obowiązkowe, ale gwarantuje, że Sprzedawca jednoznacznie zinterpretuje wolę Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego.

5. W razie skorzystania z prawa odstąpienia Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany zobowiązany jest do zwrotu zakupionego produktu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia. Do czasu zwrotu Produktu Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany odpowiada za zniszczenie i uszkodzenie Produktu lub inne zmniejszenie jego wartości, chyba że było to niezbędne do zbadania charakteru, cech lub funkcjonalności Produktu.

6. Zakupiony Produkt należy zwrócić na adres: Katarzyna Nyczek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „KATARZYNA NYCZEK GREEN HILL”, ul. prof. Michała Bobrzyńskiego 43/50, 30-348 Kraków

7. Koszt opakowania i odesłania Produktu ponosi Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany. Koszty te zależą od wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego operatora pocztowego.

8. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu Produktu zwróci Konsumentowi lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanemu uiszczoną kwotę obejmującą cenę Produktu oraz koszt wysyłki Produktu do Konsumenta lub Przedsiębiorcy uprzywilejowanego (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego sposobu dostarczenia Produktu innego niż najtańszy – zwykła wysyłka za pośrednictwem operatora pocztowego).

9. Zwrot pieniędzy zostanie dokonany tym samym sposobem, jak wybrana przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę uprzywilejowanego forma płatności przy składaniu Zamówienia, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca uprzywilejowany składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy wskaże numer rachunku bankowego.

§ 9. Dane osobowe

Administratorem Danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień Regulaminu jest Sprzedawca – Katarzyna Nyczek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „KATARZYNA NYCZEK GREEN HILL”, ul. prof. Michała Bobrzyńskiego 43/50, 30-348 Kraków, Polska. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce Prywatności opublikowanej na stronie Sklepu. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do skutecznego zawarcia Umowy sprzedaży. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji, poprawiania lub usunięcia.

§ 10. Postanowienia końcowe

1. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego w stopce strony Sklepu Internetowego oraz pobrać go lub sporządzić jego wydruk.

2. Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę opisane są w Polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu.

3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 6 marca 2024 roku.

4. Dokonanie Zamówienia wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz zaznaczenia na formularzu Zamówienia, że Klient zapoznał się z Regulaminem i w pełni akceptuje wszystkie jego postanowienia.

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie www.mokuso.com.pl

W przypadku Zamówień zawartych na podstawie wcześniejszych wersji Regulaminu, wiążące są zapisy obowiązujące w dniu złożenia Zamówienia.

6. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).

Załącznik 1 DO REGULAMINU – WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

–    Adresat:

Katarzyna Nyczek prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „KATARZYNA NYCZEK GREEN HILL”

ul. prof. Michała Bobrzyńskiego 43/50,

30-348 Kraków, Polska

e-mail: sklep@mokuso.com.pl

–    Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

–    Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

–    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

–    Adres konsumenta(-ów)

–    Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

–    Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.